Moto Guzzi
Quota 1000
(info uit 1993)

Motor: 2 cilinder luchtgekoelde viertakt in V-vorm met 1 onderliggende
nokkenas en 2 kleppen per cilinder - cilinderinhoud 948.8 cc -
compressieverhouding 9.5:1 - boring x slag 88 x 78 mm - smeersysteem wet sump
Prestaties: maximum vermogen 51 kW (70 pk) bij 6.600 tpm - maximum koppel
79 Nm (8,1 kgm) bij 6.000 tpm - topsnelheid 200 km h - verbruik 1:17,5
(loodvrij)
Inlaatsysteem: Elektronische injectie, Weber
Marelli met 2 injectoren en 1 gasklephuis
Elektrische installatie: 12 volt - ontsteking electronisch met electronische
vervroeger van Weber Marelli - electrische starter. Transmissie: 2 droge platen - 5 versnellingen -
overbrenging primair door tandwielen. secundair door cardan Overbreng
verhouding: primair n.o-, secundair n.o.
Frame: dubbel wiegframe van rechthoekige stalen buis.
Wielbasis 1620 mm, lxbxh = 2300x920x1355 mm
Vering: vóór hydraulische Marzocchi telescoopvork. achter
instelbare Marzocchi monoshock
Remmen: vóór 2 280 mm schijven met Grimeca
4-zuigerklauwen, achter 1 schijf
260 mm met zwevende Brembo 2-zuigerklauw
Wielen: draadspaakwielen, voor 1.85" x
21", achter 2,75"x 17"
Banden: vóór 90/90-21. achter 130/80-17
Afmetingen en gewicht: l x b x h = n.o. - gewicht leeg 210 kg
Inhoud brandstoftank: 20 liter, waarvan 4 reserve
Garantie: 12 maanden ongeacht het aantal km
Bijzonderheden: de Quota blijkt een heel fijne off the road fiets te zijn.
Hij is echter niet echt geschikt voor motorrijders met een klein postuur
Prijs: ƒ 25.490.= - Bfr. 420000
Afleveringskosten: ƒ 325.=
Gegevens verbeterd
door en foto van Ben Goudswaard.