Moto Guzzi 850 T5

Gegevens Moto Guzzi 850 T5

Engine Twin cylinder V Motor Twee cilinder V
  4-stroke   4 takt
  V 90˚   V 90˚, dwars op de rijrichting
  air-cooled   lucht gekoeld
Displacement 844,05 CC Cilinderinhoud 844,05 CC
Bore and stroke 83 X 78 Boring en slag 83mm X 78mm
Output  67 HP at 6800 rpm Vermogen 67 PK bij 6800 tpm = 49 kW
Max. torque  7,5 kgm  at 5750  rpm Koppel 7,5 kgm bij 5750 tpm
Fuel delivery Twin carburattors Ø 30 with air filtering and inlet silencer Brandstoftoevoer Twee carburateurs Ø 30 mm met luchtfilter en inlaaddemping
Ignition Current distributor Ontsteking electronisch
Starting electric Starter Electrisch
Clutch dry with double disc Koppeling Droog met dubbele schijf
Compression ratio 9,5 to 1 Compressieverhouding 9,5 tot 1
Timing O.H.V.   Bovenliggende kleppen
Lubrication by pressure pump Smering Door drukpomp
Transmission Primary by gears Overbrenging Primair met versnellingen
  Secondary by cardan shalf with cush-drive in the wheel   Secondair met cardan en een stootkussen in het wiel
Gearbox 5-speed Versnellingsbak 5-versnellingen

Frame etc.
Frame Duplex cradle, disassemblable Frame Dubbel wiegframe, niet demontabel
Suspensions front Moto Guzzi telescope air fork with pressure equalizer (38 mm) Vering voor Moto Guzzi telescoop luchtdemper met druk verdeler (38 mm)
Suspensions rear Swinging fork with equalized oil / air damper Vering achter Swing vork met lucht / olie demper
Fairing Aerodynamic designed bikini fairing with comprehensive instrumentation Kuip Airodynamische stuurkuipje met veel omvattend instrumentarium
Instrumentpanel Speedometer with tripmeter, rev. counter, voltmeter, quarz clock, on panel complete with six warning lights Instrumentenpaneel Snelheidsmeter met dagteller, toerenteller, voltmeter, quartz klok, verder nog zes waarschuwingslampjes
Electrical system 12 V. alternator, 14 V. - 20 A. battery 24 Ah Electrisch systeem 12 Volts dynamo, 14 Volts - 20 Ampère accu 24 A/u
Brakes Twin front disc Ø 300 mm Remmen Dubbele schijf voor  Ø 300 mm, geperforeerd
  single rear disc Ø 242 mm   enkele schijf achter Ø 242 mm
   intregral brake system device   integraal remsysteem, hydraulisch
Wheels Light alloy casting 16" Wielen Licht metalen legering, 
Voor 16 X MT 2,15 H2
Achter : 16 X MT 3,00 H2
Tyres Front: 110 / 90 V 16 Banden Voor: 110 / 90 V 16
  Rear: 130 / 90 V 18   Achter: 130 / 90 V 18
Fueltank capacity 23 lts aprox (5,1 gls) Inhoud benzinetank Ongeveer 23 Liter
Fuel consumption 5,4 lts X 100 (1,2 gls) Brandstofverbruik 5,4 liter op 100 km (= 1 liter op 18,5 km)
Maximum speed 200 kms / h approx (124 m.p.h.) Maximum snelheid 200 km / uur
Dry weight 220 kgs (485 lbs) Droog gewicht 220 kg
    Max. gewicht 383 kg
    Prijs in 1984 is f15.495,=
Prijs in 1987 is f15.999,=

Nog wat losse gegevens:
Carburateur : Dell'Orto 30 mm.
Krukaslagers : glijlagers
Brandstof : normaal, super, 97 octaan
contactpuntafstand : 0,35 - 0,45
Dynamo : max. 20 A.
Accu : 12 V, 28 Ah.
topsnelheid : 198 km/u
Overbrengingsverhouding primair : 1,235 op 1
Overbrengingsverhouding 1e versnelling 2,0 op 1, 2e versn. 1,388 op 1, 3e versn. 1,047 op 1, 4e versn. 0,869 en de 5e versn. 0,75 op 1
Overbrengingsverhouding secondair : 4,714 op qtands vóór 7 tands achter 33
Lengte : 2150 mm, hoogte : 1080 mm, breedte : 760 mm, wielbasis : 1505 mm