Moto Guzzi GT
1928
Hans Vaas schreef de verschillen tussen de modellen, ik probeer dat hier samen te vatten:
S
4 versnellingen, kop / zijklepper, zonder achtervering
GT
S 4 versnellingen, kop / zijklepper, met achtervering
V
4 versnellingen, kopklepper, zonder achtervering, 18,9 PK, 1943 - 1940, 2119
gemaakt
GT
V 4 versnellingen, kopklepper, met achtervering, 18,9 PK
W 4 versnellingen, kopklepper, zonder
achtervering, 22 PK, 159 verkocht
GT W 4 versnellingen, kopklepper, met achtervering, 22 PK
GT C 4 versnellingen, kopklepper, zonder achtervering, 26 PK,
1937 - 1939, 161 gemaakt
*
De oudere modellen (bijv. de SPORT 15) hadden hun schakelmechanisme aan de
achterkant, de 4 versnellings-typen zijn te herkennen aan de ronde schakelklok
op het motorblok.
*
De 'W' en 'GT W' zijn opgevoerde versies van respectievelijk de 'V' en de 'GT V'
en hebben 22 i.p.v. 18,9 PK. Aan de buitenkant is er geen verschil te zien
tussen de W / GTW en de V / GTV , maar meestal begint het bloknummer met een W
i.p.v. een V. Het verschil is een andere zuiger en cilinderkop.