Moto Guzzi Le Mans 1000
(info uit
1993)

Motor: 2 cilinder luchtgekoelde viertakt in V-vorm met 1 onderliggende
nokkenas en 2 kleppen per cilinder - cilinderinhoud 948.8 cc -
compressieverhouding 10:1 - Boring x slag 83 x 78 mm - smeersysteem wet sump
Prestaties: maximum vermogen 59.6 kW (81 pk) bij 7.600 tpm - maximum koppel
73 Nm (7,4 kgm) bij 6.500 tpm - topsnelheid 235 km/h - verbruik 1:17,8 loodvrij)
Inlaatsysteem: 2 x Dell'Orto 40 mm met acceleratiepomp
Elektrische installatie: 12 volt ontsteking bobine accu met punten en
mechanische vervroeger - elektrische starter
Transmissie: 2 droge platen - 5 versnellingen - overbrenging primair door
tandwielen. secundair door cardan Overbreng verhouding: primair 1,235:1,
secundair 4.714:1
Frame: dubbel gesloten wiegframe
Vering: vóór Moto-Guzzi hydraulische telescoopvork met luchtondersteuning.
achter 2 Koni dempers
Remmen: vóór 2 schijven 270 mm, achter 1 schijf 270 mm.integraal remsysteem
Wielen: gegoten lichtmetaal
Banden: vóór 100 90-V18. achter 120/90-V18
Afmetingen en gewicht: l x b x h = 2190 x 610 x 1210 mm - gewicht leeg 215 kg
Inhoud brandstoftank: 25 liter waarvan 3 liter reserve
Garantie: 12 maanden ongeacht het aantal km
Bijzonderheden: de Le Mans 1000 is het meest sportieve model in de Guzzi lijn
Prijs: ƒ 21.990,= - Bfr. 383000 ( In 1987: f 16.999,= )
Afleveringskosten: ƒ 325,=
Ook verkrijgbaar in
wit :

'RIJ INDRUK' uit 1985
van het blad MOTO 73