Liggende
ééncilinders,
viertakt,
luchtgekoeld
|

|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
P
175 |
P
250 |
PE
250 |
PES
250 |
PL
250 |
PLS 250 |
EGRETTA |
ARDETTA |
E = Elastico, d.w.z. met
achtervering. S = Sport. L = Lamiera, d.w.z. geperst stalen frame. De Egretta
is de luxe opvolger van de PL, met verchroomde gedeelten.
De Ardetta is een simpeler uitvoering voor het volk, zoals de volkswagen. |
BORING IN MM |
59 |
68 |
68 |
68 |
70 |
70 |
70 |
70 |
SLAG IN MM |
63,7 |
64 |
64 |
64 |
64 |
64 |
64 |
64 |
CILINDERINHOUD IN CC |
174 |
238 |
238 |
238 |
247 |
247 |
247 |
247 |
COMPRESSIE : 1 |
6 |
5,5 |
5,5 |
5,5 |
6 |
6 |
6 |
6 |
MAX. VERMOGEN IN PK |
7 |
9 |
9 |
9 |
10 |
12 |
12 |
12 |
CILINDER |
gietijzer |
gietijzer |
gietijzer |
gietijzer |
gietijzer |
gietijzer |
gietijzer |
gietijzer |
CILINDERKOP |
gietijzer |
gietijzer |
gietijzer |
gietijzer |
gietijzer |
gietijzer |
gietijzer |
gietijzer |
KLEPPEN; OPSTELLING |
2; ohv |
2; ohv |
2; ohv |
2; ohv |
2; ohv |
2; ohv |
2; ohv |
2; ohv |
DISTRIBUTIE |
stoterstangen en
tuimelaar |
stoterstangen en
tuimelaar |
stoterstangen en
tuimelaar |
stoterstangen en
tuimelaar |
stoterstangen en
tuimelaar |
stoterstangen en
tuimelaar |
stoterstangen en
tuimelaar |
stoterstangen en
tuimelaar |
STARTSYSTEEM |
kick |
kick |
kick |
kick |
kick |
kick |
kick |
kick |
ONTSTEKING |
magneto Bosch |
magneto Bosch |
magneto Bosch |
magneto Bosch |
magneto Bosch |
magneto Bosch |
magneto Bosch |
magneto Bosch |
VOEDING |
carburator Dell'Orto
SB 20 |
carburator Amal 18 mm |
carburator Amal 18 mm |
carburator Amal 18 mm |
carburator Dell'Orto
SB 20 |
carburator Dell'Orto
SB 20 |
carburator Dell'Orto
SB 20 |
carburator Dell'Orto
SB 20 |
SMERING |
tandwielpomp en
spoelpomp |
tandwielpomp en
spoelpomp |
tandwielpomp en
spoelpomp |
tandwielpomp en
spoelpomp |
tandwielpomp en
spoelpomp |
tandwielpomp en
spoelpomp |
tandwielpomp en
spoelpomp |
tandwielpomp en
spoelpomp |
KOPPELING |
natte platen-
koppeling |
natte platen-
koppeling |
natte platen-
koppeling |
natte platen-
koppeling |
natte platen-
koppeling |
natte platen-
koppeling |
natte platen-
koppeling |
natte platen-
koppeling |
VERSNELLINGSBAK |
3 versnellingen hand-
of voet bediend |
3 versnellingen hand-
of voet bediend |
3 versnellingen hand-
of voet bediend |
3 versnellingen hand-
of voet bediend |
3 versnellingen hand-
of voet bediend |
3 versnellingen hand-
of voet bediend |
3 versnellingen hand-
of voet bediend |
3 versnellingen hand-
of voet bediend |
TRANSMISSIE PRIMAIR |
tandwielen |
tandwielen |
tandwielen |
tandwielen |
tandwielen |
tandwielen |
tandwielen |
tandwielen |
TRANSMISSIE SECUNDAIR |
ketting 1/2 x 3/16 |
ketting 1/2 x 3/16 |
ketting 1/2 x 3/16 |
ketting 1/2 x 3/16 |
ketting 1/2 x 3/16 |
ketting 1/2 x 3/16 |
ketting 1/2 x 3/16 |
ketting 1/2 x 3/16 |
FRAME |
dubbele wieg, stalen
buizen |
dubbele wieg, stalen
buizen |
dubbele wieg, stalen
buizen |
dubbele wieg, stalen
buizen |
dubbele wieg stalen
buizen-geperst staal |
dubbele wieg stalen
buizen-geperst staal |
dubbele wieg stalen
buizen-geperst staal |
dubbele wieg stalen
buizen-geperst staal |
VERING VOORAAN |
parallellogramvork. 1
spiraalveer. frictiedemping. stuurd. |
parallellogramvork. 1
spiraalveer. frictiedemping. stuurd. |
parallellogramvork. 1
spiraalveer. frictiedemping. stuurd. |
parallellogramvork. 1
spiraalveer. frictiedemping. stuurd. |
parallellogramvork. 1
spiraalveer. frictiedemping. stuurd. |
parallellogramvork. 1
spiraalveer. frictiedemping. stuurd. |
parallellogramvork. 1
spiraalveer. frictiedemping. stuurd. |
parallellogramvork. 1
spiraalveer. frictiedemping. stuurd. |
VERING ACHTERAAN |
geen |
geen |
swingarm met
spiraalveren + frictiedemping |
swingarm met
spiraalveren + frictiedemping |
geen |
geen |
geen |
geen |
BAND VOORAAN |
19" x 3.00" |
19" x 3.00" |
19" x 3.00" |
19" x 3.00" |
19" x 3.00" |
19" x 3.00" |
19" x 3.00" |
19" x 3.00" |
BAND ACHTERAAN |
19" x 3.00" |
19" x 3.00" |
19" x 3.00" |
19" x 3.00" |
19" x 3.00" |
19" x 3.00" |
19" x 3.00" |
19" x 3.00" |
REM VOORAAN |
trommel handbediend |
trommel handbediend |
trommel handbediend |
trommel handbediend |
trommel handbediend |
trommel handbediend |
trommel handbediend |
trommel handbediend |
REM ACHTERAAN |
trommel voetbediend |
trommel voetbediend |
trommel voetbediend |
trommel voetbediend |
trommel voetbediend |
trommel voetbediend |
trommel voetbediend |
trommel voetbediend |
TOPSNELHEID |
100 |
105 |
100 |
115 |
100 |
110 |
110 |
100 |
WIELBASIS IN MM |
1.320 |
1.320 |
1.320 |
1.320 |
1.320 |
1.320 |
1.320 |
1.320 |
DROOGGEWICHT |
115 kg |
115 kg |
115 kg |
115 kg |
115 kg |
115 kg |
115 kg |
115 kg |
TANKINHOUD |
10 l. |
10 l. |
10,5 l. |
10,5 l. |
10,5 l. |
10,5 l. |
10,5 l. |
10,5 l. |
CARTERINHOUD |
2 l. |
2 l. |
2,5 l. |
2,5 l. |
2,5 l. |
2,5 l. |
2,5 l. |
2,5 l. |
AANTAL GEPRODUCEEERD |
1503 |
1886 |
PE-typen 1568 |
730 |
744 |
784 |
599 |
PRODUCTIEPERIODE |
32 - 37 |
34 - 37 |
34 - 39 |
38 - 39 |
37 - 39 |
37 - 39 |
39 - 40 |
39 - 40 |