Spring naar inhoud

Forums

  1. Veni, vidi, Guzzi

    1. Sleutelforum

      Alle technische vragen die je hebt: stel ze hier!

      155.5k
      berichten
    2. Klassiekers

      Voor je verhalen uit de schuur, vragen over waar dat

      28.9k
      berichten
    3. Koffiecorner

      Virtueel bakkie doen en slap ouwehoeren over van alles en nog wat.

      162.2k
      berichten
    4. MGS

      Voor sportieve Guzzi's en hun baasje. Circuitrijden, rondritje, tuningverhalen.

      8.6k
      berichten
    5. Treffens & Meetings

      Vind elkaar door je evenementen hier aan te kondigen.

      17.5k
      berichten
    6. Routes en GPS

      Alles over mooie routes en Gps apparaten

      3.8k
      berichten
  2. MGCN

    1. Landmark Rally 2023

      Alles over de 10e landmark rally

      637
      berichten
    2. Landmark Rally 2025

      Alles over de 11e Landmark Rally

      199
      berichten
  3. MGCN marktplaats

    1. Te koop:

      Bied hier je Guzzi spullen aan die je nog op zolder of in de garage hebt liggen!

      1.1k
      berichten
    2. Gezocht:

      Op zoek naar dat ene onderdeeltje? Misschien heeft een forumlid het wel liggen!

      1.3k
      berichten
  4. Over dit Forum

    1. Even voorstellen

      Nieuw hier? vertel even wie je bent. En alles wat je ter kennismaking kwijt wil

      6.1k
      berichten
    2. Help-forum

      Stel hier je vraag over dit forum wanneer de help-files je vraag niet beantwoorden.

      1.6k
      berichten
  • laatste Berichten

    • 1122
      Goedebdag weer. Gisteravond eindelijk de carterpan weer er vanonder gesleuteld (had enig oponthoud met de bestelde spullen)  De pakkingen bleken inderdaad fout te zitten .oude eruit nieuwe erin deze keer wat beter opgelet ,gelijk ook de filter vernieuwd. Alles weer terug geplaatst nieuwe olie en starten en zowaar olie lampje ging netjes uit bij statinair draaien ,de motor een paar minuten laten draaien en uit gezet duurde seconde of 10 voor lampje weer aanging dus alles zoals het hoort. Affijn probleem opgelost ik dank iedereen voor hun input. Volgende klus vervangen olie keeringen voorvork banden en dan hopelijk weer een zomer probleemloos rijden.
    • willem van der togt
      Leuk om te lezen dat de kwikkolommeter(s) die mijn maat Kees en ik op dinsdagavonden in plusminus 1990 bouwden, nog steeds dienst doet. Mijn broer leverde via het PEN het kwik en bij de Marinebasis Valkenburg werd het nodige draaiwerk gedaan. We verkochten een aantal en van de schamele winst maakten we een reisje naar Mandello op onze Lemansjes. Dat waren mooie tijden.... Zelfs een kwikkolom naar Finland verkocht, ging mee als handbagage met het vliegtuig en de kwik apart in een goed geseald flesje mee. Ben benieuwd  of er nog meer in gebruik zijn.            
    • QuotaV11
      Ja BMW, mooi verhaal, motorbandenhandel bij ons in het gebouw, doet ook klein onderhoud. BMW1150GS olie en filter wisselen, een Lucas filter, veel te vast aangedraaid, maar een passende sleutel er op, draait de mantel van het filter in zijn felsnaad. En dan ben je blij dat het filter zo prachtig verzonken zit in het carter. Dan kun je dus draaien tot je weer op geboorte gewicht bent maar hij komt niet los. Laten zitten is ook geen optie want ondertussen lekt hij wel op de felsnaad. Dat werd een oud bankstel kussen op de grond en de motor op zijn kant en in de takel. Filter opengemaakt en zover leeg dat je de onderplaat kon zien, toen met een lange boor wat gaatjes gemaakt in de onderplaat zodat de spanning van het rubber ging en hij losgeschroefd kon worden. Nippel aan het carter had gelukkig niet geleden, dus met een vers filter was het weer opgelost. JCK
    • Paul Minnaert
      De landmark rally is waarschijnlijk automatisch uit de agenda van de club verdwenen, omdat de eerste datum in maart voorbij is, en omdat dit het enige evenement is wat lang duurt is daar geen rekening mee gehouden. Als je nog meedoet, kan je tot 30 november nog aan de slag. er zijn 144 landmarks, door Europa verspreid. Als hier bovenaan de pagina op MGCN home klikt kom je ook bij de agenda waar de andere evenementen in staan. 
    • halflive
      Haha, Ik heb maar één Guzzi, de rest zijn BMW's. Daar zit het filter in een gat in het carter. kansloos met een schroevendraaier. Hoogstens een strip er onder schroeven. Maar daar heb ik het correcte gereedschap voor. Ik heb met de schroevendraaier ook wel oliefilters doormidden getrokken. Meestal Japanners met een oud filter in de open lucht.
    • op klompen
      Hoeveel? Geen idee, maar minimaal 1 teveel.
×
×
  • Maak Nieuw...