Spring naar inhoud

Forums

  1. Veni, vidi, Guzzi

    1. Sleutelforum

      Alle technische vragen die je hebt: stel ze hier!

      155k
      berichten
    2. Klassiekers

      Voor je verhalen uit de schuur, vragen over waar dat

      28.8k
      berichten
    3. Koffiecorner

      Virtueel bakkie doen en slap ouwehoeren over van alles en nog wat.

      161.8k
      berichten
    4. MGS

      Voor sportieve Guzzi's en hun baasje. Circuitrijden, rondritje, tuningverhalen.

      8.6k
      berichten
    5. Treffens & Meetings

      Vind elkaar door je evenementen hier aan te kondigen.

      17.5k
      berichten
    6. Routes en GPS

      Alles over mooie routes en Gps apparaten

      3.8k
      berichten
  2. MGCN

    1. Landmark Rally 2023

      Alles over de 10e landmark rally

      637
      berichten
    2. Landmark Rally 2025

      Alles over de 11e Landmark Rally

      110
      berichten
  3. MGCN marktplaats

    1. Te koop:

      Bied hier je Guzzi spullen aan die je nog op zolder of in de garage hebt liggen!

      1.1k
      berichten
    2. Gezocht:

      Op zoek naar dat ene onderdeeltje? Misschien heeft een forumlid het wel liggen!

      1.3k
      berichten
  4. Over dit Forum

    1. Even voorstellen

      Nieuw hier? vertel even wie je bent. En alles wat je ter kennismaking kwijt wil

      6.1k
      berichten
    2. Help-forum

      Stel hier je vraag over dit forum wanneer de help-files je vraag niet beantwoorden.

      1.6k
      berichten
  • laatste Berichten

    • QuotaV11
      Pas op! Het wordt lente! – Column Door:Dolf Peeters   De vogels zijn gestopt met hoesten en zitten alweer voorzichtig hun terrein af te bakenen zoals wereldleiders nu eenmaal doen. Het betere weer houdt ook in dat wij onze klassiekers weer eens uit kunnen laten. Dat gaat natuurlijk probleemloos voor de eerste rit want deze winter zijn we niet vergeten de accu aan de druppelaar te zetten. En natuurlijk hadden we onze brommers ook weg gezet met een litertje alkylaatbenzine. Dus het starten is geen probleem. Voldoende wind in de bandjes? Gaan! Maar ga de eerste tijd wel voorzichtig. Op het wegdek zal weinig aan te merken zijn en de pekel is weg geregend. Maar als blije motorrijder is het dus slim om eerst even wat voorzichtig te doen, zodat de banden weer aan de weg kunnen wennen en je je soepelheid in de heupen en schouders weer hebt. Dan ben je blij en oplettend onderweg en die oplettendheid is zo vroeg in de lente van extra groot belang. Want: De Senioren zijn ook weer uit hun winterslaap gekomen en gaan in de weekenden op pad over de mooiste wegen. En geef ze eens ongelijk. Het spanningsveld zit hem in het feit dat wij die wegen ook zo leuk vinden. En waar wij oplettend zijn, daar is een deel van de senioren zo ontspannen of nog dromerig na hun winterslaap dat daar voor ons een risico in zit. Let op oudere, goed onderhouden grotere middenklassers en van die doosachtige gebakjes met een seniorenvriendelijke instap. Zeker als daar twee mensen in zitten en in elk geval als de chauffeur zijn hoed op heeft in de auto. Of de dame naast hem een blauwe spoeling in haar zilvergrijze haardos heeft, is wat moeilijker te zien. Maar twee inzittenden? Dat geeft extra risico. Zeker als de chauffeur goed getraind is na een jaar of veertig-vijftig gelukkig huwelijk. Dat soort mannen heeft de aangeleerde neiging direct op commando’s van hun betere helft te reageren. Zo zal het niet de eerste keer zijn dat de chauffeur direct reageert op de uitroep: “Naar links! Wat een leuk winkeltje!” Een paar minuten later sta je dan met twee overstuur zijnde gepensioneerden schadeformulieren in te vullen. En als de andere partij alleen maar een papieren exemplaar uit 1984 bij zich heeft kan dat extra verwarrend zijn voor alle partijen. Intussen zijn er dan tegenwoordig altijd wel mensen die je voor de voeten lopen om de zaak te filmen of te fotograferen of je van advies of kritiek te voorzien. Die ondersteuning varieert in praktijk zo tussen ‘motorrijders rijden altijd te snel’ en ‘zonde van die mooie oude motor’. Dit bericht is niet discriminerend bedoeld. Wij klassiekerliefhebbers zijn doorgaans ook geen dertig meer. Maar als wij op onze leeftijd nog motor rijden, dan hebben we onze oplettendheid wel bewezen. Maar op een direct commando door een gedecideerde echtgenote kun je niet anticiperen. Geniet van het voorjaar. Doe voorzichtig!
    • A.J. Galama
      vaochtend de Civile eens onderhanden genomen. de quick-fix verhielp het roken niet en dus de kop en cylinder er maar af. dat is een recht-toe-recht-aan klus en eenvoudig. Maar nu. zuiger: -   ziet er goed uit, volledig vlakke top. kan hergebruikt worden cylinderboring: -   lijkt goed, alhoewel er wel een hoon doorheen mag -   zuigerveren hebben wat van de lange stilstand geleden en moeten vervangen worden -   boring is 93,3 mm weet iemand waar dit soort zuigerveren, 93,3 mm te koop zijn. TLM en SteinDinse hebben niets wat er op lijkt.   gr Anne
    • 8080
      Ben opzoek naar een nieuw/heel binnendeel van mijn achterlicht. Het huidige binnendeel is gebroken waardoor niet altijd beide lampen branden. Het gaat om een California 1100 uit 94.  Wanneer het niet in het uiterste Noorden of Zuiden van het land is, kan ik het op komen halen. 8080  
    • JanIR
      Heeft iemand interesse in een mooie V7 Special? De motor start, loopt, schakelt en rijdt zoals het hoort. De voorrem heeft nieuwe remschoenen en die moeten nog inslijten. Verdere kenmerken en modificaties: - rechtsgeschakelde 5-bak -versterkt carter -inwendig oliefilter -gereviseerde carburateurs -nieuwe uitlaatbochten -originele uitlaatdempers -nieuw gespoten (Theo Terwel) -police-zadel gemonteerd (duozadel bijgeleverd) -California-stuur gemonteerd (origineel stuur bijgeleverd) -USB-poort op stuur -nieuwe accu + banden -voorwiel nieuw gespaakt (Pebro Wheels) -nieuwe schokdempers achter -bagagerekje achter -zijtas -voor-valbeugels -met binnenhoes -en uiteraard wegenbelastingvrij. Degene die een goed huis voor deze motor kan bieden kan hem overnemen voor € 6250.
    • dubbeljoe1970
      Ja, je hebt gelijk, we wijken weer eens af  Nee, ik heb de orginele schakelaar niet meer. Ik heb de Stein Dinse schakelaar.   Maar ik vind het geleidende epoxy evengoed interessant 
    • lemans1000
      Ik heb van een nooit begonnen project nog liggen de beide wielen, WP-voorvork (wel nieuwe keerringen nodig) en remklauwen van een Centauro Moet toch eens flink gaan opruimen dus...... Wie o wie  ?
×
×
  • Maak Nieuw...