Moto Guzzi 1000 SP III (info uit 1993)

Motor: 2 cilinder luchtgekoelde viertakt in V-vorm met 1 onderliggende nokkenas en 2 kleppen per cilinder - cilinderinhoud 948.8 cc - compressieverhouding 9.2:1 - boring x slag 88 X 78 mm - smeersysteem wet sump

Prestaties: maximum vermogen 52 kW (71 pk) bij 6.700 tpm - maximum koppel 75.5 Mm (7.7 kgm) bij 5.200 tpm - topsnelheid 200 km h - verbruik 1:17 (loodvrij)

lnlaatsysteem: 2 x Dell'Orto 36 mm

Elektrische installatie: 12 volt - ontsteking electronisch met electronische vervroeger - electrische starter

Transmissie: 2 droge platen - 5 versnellingen - overbrenging primair door tandwielen. secundair door cardan

Overbrengverhouding: primair n.o., secundair n.o.

Frame: dubbel wiegframe

Vering: vóór hydraulische Moto Guzzi telescoopvork met luchtondersteuning. achter 2 veerelementen

Remmen: vóór 2 geperforeerde schijven 300 mm. achter 1 geperforeerde schijf 270 mm. integraal remsysteem

Wielen: gegoten lichtmetaal

Banden: vóór 100/90-V18. achter 120'90-V18

Afmetingen en gewicht: l x b x h = 2220 x 750 x 1100 mm - gewicht leeg 220 kg

Inhoud brandstoftank: 22 liter waarvan 5 liter reserve

Garantie: 12 maanden ongeacht het aantal km

Bijzonderheden: een goedaardige toermotorfiets

Prijs: ƒ 25.490.00 - Bfr. 445000 ( in 1989 f 21.190,=)

Af leveringskosten: ƒ 325.00

Uitgebreide test uit de MOTO 73 van 13-7-1989