Moto Guzzi Targa 750 (info uit 1993)
Motor: 2 cilinder luchtgekoelde viertakt in V-vorm met 1 onderliggende nokkenas en 2 kleppen per cilinder - cilinderinhoud 743.9 cc - compressieverhouding 9.7:1 - boring x slag 80 x 74 mm - smeersysteem wet sump Prestaties: maximum vermogen 34 kW (46 pk) bij 6.600 tpm - maximum koppel 60 Nm (6.1 kgm) bij 4.000 tpm - topsnelheid 190 km/h - verbruik 1:19 (loodvrij) Inlaatsysteem: 2 x Dell'Orto PHBH 30 mm Elektrische installatie: 12 volt ontsteking elektronisch met elektronische vervroeger - elektrische starter Transmissie: 2 droge platen - 5 versnellingen - overbrenging primair door tandwielen. secundair door cardan. Overbreng verhouding: primair n.o., secundair n.o. Frame: dubbel wiegframe van metalen buis Vering: vóór hydraulische Marzocchi telescoop, achter 2 Koni dempers Remmen: voor 2 geperforeerde schijven 270 mm. achter 1 geperforeerde schijf 235 mm Wielen: gegoten lichtmetaal Banden: vóór 100 90-V18. achter 120,80-V18 Gewicht leeg 180 kg Inhoud brandstoftank: 18 liter Garantie: 12 maanden ongeacht het aantal km Bijzonderheden: de Targa is een motorfiets die het midden houdt tussen toer en sport, hij is voor beide doelen bruikbaar Prijs: ƒ 15.990,00 - Bfr. 277500
Afleveringskosten: ƒ 325,=
Targa without engine-spoiler
Uit een artikel van de 'Koerier' 7-2001:
" De Targa is een echte
restjes-motor:
De motor is van een NTX
De opbouw van een Le mans III
Het frame, tank, buddy en zijpanelen van een V65
De top half, het voor- en achterwiel, de achtervering, dashboard, schakelaars en
handels van een Le Mans 1000
De voorvork van een GT
Het remsysteem van een V 65 GT.
Hierdoor is het eigenlijk een ultieme Guzzi"
Citaat van Ad Karelse