Krachtig
Doortrekkend door de keurig op elkaar afgestemde versnellingen heen merk je dat de winddruk op je lichaam flink toeneemt, maar doordat je zo in de motor zit, het stuur door zijn vorm veel houvast biedt en het zadel door zijn opstaande rand wegglijden voorkomt, is het niet echt een groot bezwaar. Hogere snelheden zijn redelijk vol te houden met de Jackal. Bij snelheden boven de 140 km/uur wordt het op de duur toch wat veel. Het windscherm, wat als accessoire leverbaar is, zal hier een goede oplossing voor zijn. Bovendien is ook het grote scherm van de EV te monteren op de Jackal, hiermee is het probleem volledig en perfect opgelost. Het is een gevolg van het concept van de Jackal. Het is een Bobber, maar met een middagje winkelen heb je er weer een Dresser van gemaakt, om maar in de Amerikaanse terminologie te blijven. Ook bij snelheden boven de 140 km/uur accelereert de Jackal nog driftig verder, inhalen op de snelweg bij hogere snelheden is echt geen probleem. Schakel je een versnelling terug en draai je het gas tegen de stuit dan wordt je getrakteerd op een verbluffende acceleratie. De Jackal is een krachtige motorfiets die er geen doekjes om wind als het gas opengetrokken wordt. Hij zal veel concurrenten genadeloos afstraffen op dit gebied en heeft mij hiermee in gunstige zin echt verrast. Maar het is niet alleen de snelheid waar de Jackal zich in thuis voelt. Je kunt er ook echt rustig en relaxed mee rijden. Hij laat zich goed afknijpen zodat schakellui rijden ook mogelijk is. Vanaf 75 km/uur in de vijfde versnelling laat hij zich afwurgen om zonder al te veel mechanisch geklatter de draad weer op te pakken. Dit is niet echt denderend voor de mechaniek, maar mogelijk is het wel.
Demping
Rijdend met de Jackal valt het soepele veercomfort van de voorvork op, hoewel hij niet instelbaar is veert hij gewoonweg goed. Voor vlakt de Jackal de oneffenheden lekker weg, achter is het een flink stuk minder. De twee Sachs-Boge achterschokbrekers zijn alleen in veervoorspanning instelbaar en voelen zeer stug en hard aan. Dat is jammer want het harde zadel geeft werkelijk ieder schokje door. Een testrit op de hele slechte parallelweg van het Amsterdam-Rijnkanaal tussen Wijk bij Duurstede en Schalkwijk had dan ook een dramatisch resultaat. Dit is hét weggetje om vering te testen en af te stellen en de Jackal viel door de mand door sterke stuiterneigingen te vertonen. Hierdoor kreeg ook mijn onderrug harde klappen te verwerken hetgeen niet echt lekker aanvoelde. De bocht die in dit erg slechte weggetje zit was simpelweg moeilijk en gevaarlijk te nemen omdat de achterhand simpelweg trachtte weg te stuiteren. De door mij aangebrachte merktekens op de demperassen van de beide schokbrekers lieten echter zien dat ze toch echt niet doorsloegen maar een kwart van de veerweg zelfs nog onbenut lieten, en dit ondanks mijn vrij hoge gewicht. Hoewel de demping ook vrij stug is weet ik dat dit bij Sachs-Boge schokbrekers een kwestie van "indempen" is, maar de gemonteerde veren zijn simpelweg veel te stug en een verkeerde keus. Toch heeft die harde achtervering ook een voordeel op heel strak wegdek, want het hele rijwielgedeelte voelt hierdoor gevoelsmatig heel stijf en strak aan en bied groot vertrouwen tot snel stuurwerk.