Helaas geldt dat niet voor de met de hand bediende rem. Die ene schijf vertoont amper enige rem- werking. In de praktijk kwam het er al snel op neer dat we uitsluitend de voetrem gebruikten. Een echt genoegen was dat niet. want de plaatsing van het rempedaal zou beter kunnen. De voetsteunen en het rempedaal staan zodanig dat je met je voet zowat onder het rempedaal zit. Een wat andere vorm van het rempedaal -niet meer over de voetsteun heen- zal wellicht voor verbetering kunnen zorgen.

Bermtoerisme

Een elektronische ontsteking zit tegenwoordig op nagenoeg elke motor. Guzzi's hebben het tot nu toe altijd gedaan met contactpunten. Bij de V75 zijn de Italianen daar voor het eerst van afgestapt en is gekozen voor een elektronische ontsteking.

Nog meer elektronica zit er op de V75. De benzinevoorraad wordt middels een brandstofmeter op het dashboard aangegeven. Verder zit er een controlelampje dat oplicht als er nog drie liter benzine in de tank zit. Prima geregeld dus, zolang het systeem werkt. En tijdens de test werkte het niet. De benzinemeter gaf, na getankt te hebben, vol aan en liep tijdens het rijden langzaam terug. Zo op het oog was er niets aan de hand, ware het niet dat de tank al leeg was voor de meter in het rode gebied stond. Het waarschuwingslampje dat je een tankstation moet opzoeken ging niet branden en heeft dat later ook nimmer gedaan. En daar sta je dan op een zonnige zondagmiddag langs de autosnelweg met een lege tank. De duopassagiere balen, want zij had zich haar eerste ritje op de motor iets anders voorgesteld.

Gelukkig bevonden we ons dicht bij een praatpaal. waar de Wegenwacht gebeld werd Een half uur later stopte een gele Golf met benzine. Maar kon ik dan niet op reserve overschakelen? Nee. dat is zelfs onmogelijk, want een benzinekraan ontbreekt. Die is niet nodig, omdat een vacuüm regelaar ervoor zorgt dat er geen benzine in de carburateurs stroomt als dat niet nodig is. Toch maar een kraan monteren, dat kan je bij een storing van de benzinemeter een hoop ongerief besparen.